Dutch | English
jun 09

PERSBERICHT: “Zet je klant centraal!”, een boek over het bouwen aan commercieel succes met de hele organisatie, nu leverbaar.

Baarn, 12, juni, 2017 – De klant centraal is een mantra geworden, niet alleen bij de commerciële afdeling maar door de hele organisatie. Hoe laat je de hele organisatie klantgericht denken en doen en bouw je gezamenlijk aan commercieel succes? Het boek ‘Zet je klant centraal! Bouwen aan commercieel succes met de hele organisatie’, geschreven door Roy Klaassen, Karolien van der Ouderaa en Evelien van Damme is vanaf vandaag leverbaar in de boekhandel. 25 commercieel directeuren van organisaties als Asito, PostNL en Nuon hebben een bijdrage geleverd, met als doel te inspireren en van elkaar te leren in deze veranderende markt. Het boek staat vol met praktische tips, cases, inzichten en inspiratie die je direct kunt toepassen binnen jouw organisatie om te bouwen aan commercieel succes.

Commercie in de zakelijke markt is aan het veranderen. Meer dan ooit zijn klanten kritisch op organisaties. Het gaat lang niet alleen om de prijs en kwaliteit van producten of diensten. Het luisteren naar de klant, het waarmaken van beloftes en het echt ontzorgen van de klant spelen een steeds belangrijkere rol om aan klantwensen te voldoen. Deze ontwikkelingen vragen om een commerciële transformatie in zowel processen, medewerkers als de organisatie-inrichting. Dit zorgt ervoor dat de klant niet langer meer het domein is van de klantenservice en de commerciële afdeling, maar de hele organisatie steeds vaker bouwt aan langdurige klantrelaties om in de toekomst ook relevant te zijn voor de klant. De klant centraal in de hele organisatie is dan ook de uitdaging.

Succesvol door te draaien aan vijf knoppen

Bron: Customer Excellence- model uit Zet je klant centraal.

Om de klant door de hele organisatie centraal te stellen, wordt in dit boek gebruik gemaakt van het Customer Excellence-model. Een simpel en effectief model wat richting geeft waar te beginnen binnen de organisatie. Dit verschilt niet alleen per organisatie, maar ook per klant. In dit model zijn er vijf ‘knoppen’ om aan te draaien, die een duidelijk beeld geven welke stappen de organisatie moet zetten om 100% relevant te worden voor de klant. De focus ligt op 1) de commerciële strategie, 2) het producten en dienstenportfolio, 3) de inrichting van de organisatie en operatie, 4) de mensen in de organisatie en 5) het ecosysteem waarin de organisatie opereert. Het boek daagt je uit om over de as van deze knoppen te bepalen hoe jij de klant centraal zet door de hele organisatie. Aan welke knop ga jij draaien om met je hele organisatie te bouwen aan commercieel succes?

Vanaf vandaag is het boek ‘Zet je klant centraal!’ voor 29,95 euro verkrijgbaar bij o.a. bol.com, managementboek.nl en via de boekhandel. Wees bereid je kwetsbaar op te stellen en open te staan voor nieuw gedachtengoed rondom commercie.

– EINDE PERSBERICHT –